15 lutego 2012

Stek z tuńczyka w ziołach.

Danie na dziś to stek z tuńczyka w ziołach:) Przepis znalazłam w
 dodatku "Poradnika Domowego"
Dość często jem tuńczyka, ale jeszcze nigdy nie miałam okazji zjeść prawdziwego nie zapuszkowanego :) mięsa tuńczyka - wreszcie się udało i muszę przyznać, że bardzo mi smakowało. Polecam wszystkim :)

Składniki:
2 steki z tuńczyka,
1 biała cebula,
250 g dojrzałych pomidorów (ja użyłam osączonych pomidorów z puszki),
1/2 łyżki świeżego tymianku,
1 łyżka świeżego majeranku,
1 łyżka posiekanej natki pietruszki,
2 posiekane ząbki czosnku,
3 dkg masła,
sól,
pieprz,
masło do wysmarowania formy.

Przygotowanie:
Zaczynamy od rozgrzania piekarnika do175 C. Następnie musimy obrać i pokroić cebulę w plastry.
Połową plastrów cebuli wykładamy formę do zapiekania. Na plastrach cebuli układamy steki z tuńczyka oprószone solą i pieprzem. Teraz czas na pomidory - jeśli dodajemy pomidory z puszki musimy je odsączyć, świeże trzeba pokroić na plasterki. Pomidory układamy na rybie, całość posypujemy najpierw tymiankiem, majerankiem i natką a na koniec drugą połową cebuli, czosnkiem i wiórkami masła. Steki pieczemy około 20 - 25 min. Ja mojego tuńczyka podałam z ryżem - było pysznie:)



Smacznego !!!

1 komentarz: