11 lipca 2012

Lukier plastyczny.

Wpadłam po uszy!!!
Zabawa jaką miałam przy robieniu muffinkowych biedronek tak mi się spodobała, że kiedy nadażyła się  okazja na pracę z lukrem plastycznym to od razu z niej skorzystałam.
A moje dzieła;) oceńcie sami.

Tym razem lukier zrobiłam sama a przepis znalazłam w internecie, oto on:
Składniki:
50ml gorącej wody,
3 łyżeczki żelatyny,
3 łyżeczki glukozy,
800 g cukru pudru.

Przygotowanie:
Zaczynamy od tego, że do 50 ml gorącej wody dodajemy 3 łyżeczki żelatyny i dokładnie mieszamy. Kiedy żelatyna się rozpuści dodajemy glukozę i znowu całość dokładnie mieszamy. 
Mieszankę glukozy i żelatyny stopniowo łączymy z cukrem pudrem. Dokładnie wyrabiamy masę - jeżeli jest za sucha dodajemy odrobinę ciepłej wody a jeśli jest zbyt mokra to dodajemy więcej cukru pudru. Masę trzeba naprawdę dobrze wyrobić. Do gotowego lukru plastycznego można oczywiście dodać różnego rodzaju barwniki - ja serdecznie polecam barwniki marki Wilton - są fantastycznie kolorowe i naprawdę super wydajne.
















STO LAT!!!
 dla Miłych Solenizantów :)

7 komentarzy:

  1. piekne,Jubilaci pewnie zachwyceni:))Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Okazuje się, że też robiłam z tego przepisu. Ten Spiderman jest niesamowity:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Spiderman to figurka z plastiku - niestety:/
    Ale za to tort został prezentem 2 w 1 zabawka plus łakocie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej jestem pod ogromnym wrażeniem, przepiękne torty...
    Muszę jakieś "korepetycje" u Ciebie zamówić, pozdrawiam Dorota B.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecudowne;)) super ,SZTUKA

    OdpowiedzUsuń
  6. masz talent do robienia torcików! Super Ci wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń