15 lipca 2012

Pankejki z musem malinowym.

Pankejki z musem malinowym to moja propozycja na śniadanie.
Największą rekomendacją dla wszystkich mama (zwłaszcza mam niejadków:) są słowa mojego małego syna 
cytuję: "Przepyszne te Twoje placuszki mamusiu :)"
Pankejki smaczne, pożywne i z dodatkiem owoców - czyli same plusy.

Składniki:
150 g przesianej mąki tortowej,
2 łyżki cukru (można dodać więcej - zależy od upodobań)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
1/2 łyżeczki soli,
2 lekko ubite jajka,
125 ml jogurtu naturalnego (można też użyć zsiadłego mleka),
125 ml niegazowanej wody mineralnej,
2 łyżki masła (powinno być rozpuszczone i wystudzone dodajemy je do pankejków)
klarowane masło do smażenia.

Przygotowanie:
Lekko ubite jajka mieszamy z jogurtem i wodą. Następne dodajemy roztopione ale niegorące masło. Wszystko dokładnie mieszamy. 
W innym naczyniu mieszamy wszystkie suche składniki. Do suchych składników wlewamy mokre i dokładnie mieszamy - ja użyłam miksera. Gdy ciasto jest już gotowe rozgrzewamy natłuszczoną klarowanym masłem patelnię i smażymy małe placuszki. Jeśli chodzi o dodatki do placuszków, to bardzo popularny jest syrop klonowy, miód czy nutellą, ja tym razem wybrałam mus malinowy. Mus malinowy zrobiłam wcześniej, maliny zmiksowałam w blenderze z jedną łyżką cukru pudru a następnie przecedziłam przez sitko (po to aby pozbyć się pestek).
Moje dziecko takim śniadaniem było naprawdę zachwycone:) więc trud się opłacił :))





Smacznego !!!
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz