10 września 2012

Zupa dyniowa z grzankami.

Ostatnio będąc na  zakupach wypatrzyłam piękną i dorodną dynię. Jak już szczęśliwie weszłam w posiadanie dyni 
to pierwsze co wpadło mi do głowy to zupa dyniowa! 
Przepis znalazłam na mirabelkowym blogu - nieco go zmodernizowałam 
i przystosowałam do potrzeb swojej rodziny - zupa wyszła pysznie. 
Dyniowa ma jedną najważniejszą dla mnie zaletę, smakuje nawet najbardziej zatwardziałym niejadkom :)


Składniki:
800 g dyni (dynia powinna być oczyszczona i pokrojona w kostkę),
1 średniej wielkości marchewka,
1 mała pietruszka,
1 średnia cebula,
3 ząbki czosnku,
1 litr bulionu,
1 kostka serka topionego (najlepszy będzie Złoty Ementaler),
1 łyżka masła,
2 łyżki oliwy,
zioła - najlepiej świeży tymianek i rozmaryn,
sól i pieprz,
grzanki (ja grzanki zrobiłam z już nie pierwszej świeżości bułki :)

Przygotowanie:
Zaczynamy od rozgrzania w garnku oliwy i masła,  dodania posiekanej cebuli i trzech startych ząbków czosnku. wszystko podsmażamy i mieszamy. Do cebuli i czosnku dodajemy pokrojoną na kawałki marchewkę, pietruszkę i dynię (nie martwcie się jak jest posiekana marchewka i tak ostatecznie zostanie zmiksowana:) . Do całość dodajemy odrobinę wody i dusimy pod przykryciem przez około 15 minut  Kiedy warzywa będą już miękkie dolewamy około litr bulionu (albo rosołu) doprowadzamy do wrzenia i gotujemy jeszcze 10 minut. Następnie zupę trzeba zdjąć z ognia dodać serek i szczyptę posiekanego tymianku i rozmarynu (ilość ziół zależy od upodobania jedzących). Zupę trzeba jeszcze zmiksować  doprawić solą i pieprzem. Zupa krem jest bardzo delikatna i ma lekko słodki smak - najlepiej podawać ją z grzankami.



Smacznego !!!

1 komentarz: