9 listopada 2012

Sałatka z pieczonych buraczków i kalafiora.

Ostatnio potrzebowałam jakiegoś dodatku do pieczonej polędwicy. 
Przepisu szukałam w internecie i znalazłam !!!świetny pomysł - na sałatkę
 z pieczonymi burakami i kalafiorem.
Sałatka jest łatwa do przygotowania i bardzo smaczna, naprawdę
 świetnie pasuje jako dodatek do smażonych i pieczonych mięs.


Składniki (na 4 porcje):
1/2 sałaty lodowej (oczywiście zależy od wielkości sałaty),
2 -3 buraczki średniej wielkości
1/2 kalafiora,
1 czerwona cebula,
sos francuski.

Przygotowanie:
Zaczynamy od zapakowania buraczków w folię aluminiową. Buraczki powinny być umyte ale ze skórką. Buraczki pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 C przez około 30 - 60 minut (tak naprawdę pieczemy buraczki do momentu kiedy będą miękkie - można to sprawdzić patyczkiem do szaszłyków).
W międzyczasie gotujemy kalafior - al dente. Kiedy kalafior i buraczki są już miękkie można zacząć komponować sałatkę na półmisku. Najpierw układamy porwaną na kawałki sałatę lodową, następnie dodajemy pokrojone buraczki i kalafior. Całość posypujemy krążkami czerwonej cebuli i polewamy sosem francuskim (ja skorzystałam z gotowego sosu) Sałatkę można popieprzyć do smaku.
Zaskoczył mnie smak taj sałatki, oczywiście pozytywnie:) Polecam!!!



 
Smacznego !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz