4 listopada 2012

Kruche ciastko z babcinego niciaka

Kruche ciastka z babcinego niciaka mają smak waniliowo - pomarańczowy.
Ciasteczka są cudownie kruche i delikatne idealne do popołudniowej kawki:)
Te kruche ciasteczka to także praca na konkurs organizowany
 przez tortownia.pl na dekorowanie kruchych ciastek. 
Mam nadzieję, że moje ciasteczka będą smakować i podobać się.


Składniki:
180g zimnego masła,
200 g cukru pudru,
350 g mąki pszennej,
 1 duże jajko + 1 żółtko,
skórka starta z jednej dużej pomarańczy,
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii,
szczypta soli.

Przygotowanie :
Wszystkie składnik tj.: masło,cukier mąkę, jajko, żółtko i przyprawy należy umieścić w misce, posiekać nożem i szybko zarobić. Z ciasta formujemy kulę, którą owijamy folią spożywczą i na około 30 minut odkładamy do lodówki. Kiedy ciasto będzie już schłodzone można je wyjąć z lodówki i rozwałkować na około 5 minimetrów grubości (delikatnie podsypując mąką jeśli ciasto będzie się kleić).  Kształt ciasteczek jest naprawdę dowolny, ja tym razem wypróbowałam moją nową wykrawaczkę w kształcie guzika:). 
Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem, pieczemy około 12 - 13 minut w piekarniku nagrzanym do 180 C.
Kiedy ciasteczka wystygną można je dowolnie udekorować albo po prostu zjeść:))


Smacznego !!!

2 komentarze: