28 maja 2013

Zupa krem szparagowy*.

Szparagi mimo swojej dużej sławy do tej pory były dla mnie zagadką.
Więc kiedy w minionym tygodniu dostałam pęk białych szparagów, 
musiałam stanąć na wysokości zadania:)
 i przyrządzić danie ze szparagami w roli głównej.
Mój wybór padł na zupę krem szparagowy.


Składniki:
800 g białych szparagów ,
100 g białej cebuli,
4 łyżki masła,
200 ml śmietany,
sól, cukier, pieprz, gałka muszkatołowa, 
3 łyżki soku z cytryny.

Przygotowanie:
Zaczynamy od umycia i obrania szparagów, odcięcia końcówek i czubków. Robimy szparagowy wywar--- i tu jak dla mnie bardzo ciekawe--- wywar robimy z obierków i końcówek szparagów z dodatkiem soli i cukru. Całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na małym ogniu przez 30 minut. W czasie gotowania się wywaru, pozostałe szparagi kroimy na małe kawałki, cebule siekamy. Na patelni rozgrzewamy masło na którym szklimy cebulę. Do cebuli dodajemy szparagi (czubki szparagów dodajemy do zupy na sam koniec gotowania) i całość gotujemy pod przykryciem przez około 2 - 3 minuty. Kiedy wywar jest już gotowy, przelewamy go przez sito, do czystego wywaru dodajemy ugotowane szparagi z masłem i cebulą, gotujemy 15 - 20 minut. Kiedy szparagi w wywarze będą już miękkie - zupę zdejmujemy z ognia dodajemy śmietanę, przyprawiamy solą cukrem, gałką muszkatołowa, pieprzem i sokiem z cytryny. Zupę miksujemy na krem (ja zmiksowałam zupę blenderem i dodatkowo przetarłam przez sito) dodajemy czubki szparagów, zagotowujemy i gotujemy jeszcze przez 5 minut. 
Zupa najlepiej smakuje kiedy podaje się ją z grzankami i drobno posiekaną bazylią! Polecam:)




 SMACZNEGO !!!

*przepis pochodzi z miesięcznika "Moje gotowanie" 06/2013.

2 komentarze: