1 sierpnia 2011

Makaron z tuńczykiem i kaparami

Dzień Dobry:)

      Jakiś czas temu wpadła mi w ręce książka Pawła Lorocha (kto słuchał anty-radia ten go zna ;) ) pt.: "My Story Makarony". Książkę polecam wszystkim wielbicielom dań z makaronu!!! Znalazłam tam parę ciekawych przepisów, a jeden szczególnie przypadł mi do gustu ze względu na swoją prostotę i bardzo ciekawy smak - mam tu na myśli przepis Omeny Mensah na makaron z tuńczykiem i kaparami. Bardzo smaczne danie:)

Składniki:
ok. 300 g makaronu (tagliatelle, spaghetti - a tak naprawdę każdy na jaki mamy ochotę:)
2 puszki tuńczyka w oleju
1duża cebula (najlepiej czerwona)
3 łyżki marynowanych kaparów
3 łyżki czarnych oliwek (to mój pomysł - oliwki w tym daniu bardzo dobrze smakują)
1 papryczka chilli
troszeczkę oliwy z oliwek
100 ml słodkiej śmietany (12 - 18%)
pieprz cayenne, pieprz czarny, sól, natka pietruszki, listki bazylii (ilość wedle uznania)

Przygotowanie:
Na patelni najpierw rozgrzewam oliwę i podsmażam krążki czerwonej cebuli. Kiedy cebula zaczyna robić się szklista dodaję tuńczyka, pokrojone kapary, oliwki i papryczkę chilli (musi być pokrojona - żeby puściła  ostre soki). Całość przez chwilę smażę i na koniec dodaję śmietanę. Do sosu dodaję makaron, doprawiam do smaku, posypuję natką i świeżymi listkami bazylii. Mojej rodzinie naprawdę smakuje:) do tego ładnie wygląda, prawda? :-)

Smacznego !!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz